Motion

Motion og endometriose

Varmepuder, smerteplaster og piller kan være en nødvendighed, når vi har ondt, men det er vigtigt at vi kommer op af sofaen for at bryde den onde cirkel med smerter.
Hellere en lille gåtur og nogle afspændingsøvelser end ingen.

“Jeg hedder Nanna Gade – Jeg er fysioterapeut af profession – til dagligt er jeg ansvarlig for et træningcenter under Fokus Folkeoplysning.

Jeg underviser styrkehold, stabilitetshold, hold for teenagere med fokus på vægttab og har en del personlig vejledning.

Gennem de seneste 10 år har jeg undervist i lidt af hvert og har en bunke blandet erfaring – KOL-hold, Børnegymnastik, løbehold, Boldtræning og en hel masse blandet styrke- og pulstræning er bare et udpluk af hvad jeg har lavet – Jeg er uddannet Bold- og elastik instruktør, Effekt-instruktør og TRX Group Rip-trainer som det seneste Og så har jeg gennem min uddannelse på UCN taget et kursus i løbestilsanalyse.

Som en sidste detalje, kan jeg tilføje, at jeg har endometriose.”

Øvelser med Redondo bolde fra Uddannelsesdage 2014

Nanna Gade rådgiver og motiverer også i foreningens lukkede gruppe på Facebook.
Bla. har Nanna opstartet en løbegruppe hvor alle kan være med. Målet for løbeklubben er øget velvære, en sikker opstart for nybegyndere og ikke mindst at man på 10 uger kan løbe 10 km. Hvis man har uger, hvor man ikke kan løbe, må ekstra tid påregnes, men det er der helt sikkert også plads til

Bemærk at oplægget er i PDF-format som kræver Adobe Reader (gratis).